ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΩΤΑΤΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ.. ΣΤΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ.. ΑΦΗΣΑΝ ΠΙΣΩ, ΤΟΥΣ ΠΕΦΙΛΗΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.. ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΟΥΣ ΣΥΖΥΓΟΥΣ.. ΤΑ ΛΑΤΡΕΥΤΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ.. ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ.. ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΜΕ ΝΑ ΛΑΤΡΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ...
ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΣΟΔΟΜΙΤΕΣ ΜΗΤΡΑΛΟΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΑΛΟΙΕΣ ΑΛΚΙΒΙΑΔΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΒΕΒΗΛΩΣΑΝ ΤΙΣ ΠΡΟΤΟΜΕΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΣ -ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΝΑ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΜΕ-.. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟΙ.. ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΓΗ.. Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΡΩΤΑ ΤΟΥΣ.. ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΙΝΑΞΕΙ ΜΕ ΦΡΙΚΤΟ ΣΥΣΣΕΙΣΜΟ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ... ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ ΑΥΤΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ ΕΛΘΟΥΝ ΣΕ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.. ΚΑΙ ΣΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΦΟΡΑ..
ΕΑΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΓΗΤΟΙ.. ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΜΑΚΚΑΒΑΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΗΣ ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ!!!
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1870-1904)
Α Θ Α Ν Α Τ Ο Σ
Δεν υπήκουσα παρά μόνον εις μίαν ιδέα.
Να φανώ χρήσιμος εις τον πλησίον μου και την πατρίδα.
Αίσθηση έχει προκαλέσει στην Έδεσσα ο βανδαλισμός που έκαναν άγνωστοι σε προτομές ηρώων Μακεδονομάχων, όπως του Καπετάν Άγρα και του Αντώνη Μίγκα, τις οποίες και «αποκεφάλισαν».
«Εικάζουμε ότι πρόκειται για γνωστούς – άγνωστους οι οποίοι ακόμη και μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών δεν σταμάτησαν τις ανθελληνικές τους δραστηριότητες» ανέφερε στο GRTimes, ο δήμαρχος Έδεσσας, Δημήτρης Γιάννου, ο οποίος συνοδευόμενος από τον Αστυνομικό Διευθυντή Πέλλας, Δημήτρη Περδικάτση πραγματοποοίησε αυτοψία τόσο στο πάρκο Καταρρακτών, όσο και στο μνημείο του χώρου όπου μαρτύρησαν οι ήρωες, κοντά στον οικισμό της Καρυδιάς, όπου άγνωστοι «αποκεφάλισαν» τις προτομές.
Σε ερώτηση για το αν κατά την αυτοψία προέκυψαν στοιχεία που να «δείχνουν» τους δράστες, ο δήμαρχος Έδεσσας υπογράμμισε πως «αποδεικτικά στοιχεία αναφορικά με το ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από μια τέτοια βαρβαρότητα δεν υπάρχουν, ωστόσο ξεκίνησε έρευνα για τον εντοπισμό και τη σύλληψή τους» σημείωσε.
Ο δήμαρχος Έδεσσας υπογράμμισε, τέλος, ότι θα ξεκινήσει άμεσα η αποκατάσταση των ζημιών καθώς «εμείς αυτά δεν τα αφήνουμε έτσι. Η εικόνα ήταν αποτρόπαια με τα κεφάλια των προτομών να κείτονται στο έδαφος. Νιώθω ντροπή και θλίψη γι’ αυτή την ενέργεια».
Δείτε φωτογραφίες από τις «αποκεφαλισμένες» προτομές
Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΠΟ.. ΣΙΩΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ.. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ!!
ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ.. ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ!!!
ΑΛΛΑ.. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΠΟ.. ΟΥΤΕ ΣΛΑΥΟΣ.. ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΣ.. ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΟΣ.. ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ!!!
ΣΤΟ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ.. ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ.. ΚΑΙ ΘΑ ΓΟΝΑΤΙΣΕΙ.. ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙ!!
Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΠΟ.. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ .. ΑΝΑΛΑΒΕΙ.. ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕΙ.. ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΙΡΗΜΕΝΟΥΣ..
ΓΙΑΤΙ.. ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ.. ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΚΗΔΕΜΟΝΙΑ!!
Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΟΠΟ .. Η ΘΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΕΙΣ.. Η ΘΑ .. ΑΦΑΝΙΣΘΕΙΣ!!!
ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΚΛΗΤΟΥΣ.. ΜΑΡΜΑΡΟΠΕΛΕΚΑΝΟΥΣ!!!
ΟΣΟ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΤΕ.. ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ..
ΑΛΛΟΙΩΣ.. ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ.. ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ..
ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ.. ΓΥΦΤΟΣΚΟΠΙΑΝΟΙ..
ΕΧΟΥΜΕ.. ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΑΣ..
ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΞΩ ΚΑΙ ΜΕΣΑ...
Α Δ Ι Α Π Ρ Α Γ Μ Α Τ Ε Υ Τ Α!!!
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ : ΞΑΝΑΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ – ΠΕΘΑΝΕ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
στις 13 Οκτωβρίου 1904, ο Παύλος Μελάς έπεσε ηρωικά στη Στάτιστα Καστοριάς (σημερινός Μελάς) από τα πυρά Τούρκων στρατιωτών.
Σήμερα, στην Πτολεμαϊδα προβλήθηκε η ομώνυμη ταινία για τη ζωή του ήρωα μακεδονομάχου, 46 χρόνια μετά την πρώτη επίσημη προβολή της.
Η ιστορική ταινία «Παύλος Μελάς» του Φίλιππου Φυλακτού, με πρωταγωνιστή τον Λάκη Κομνηνό δημιουργήθηκε το 1973, στα χρόνια δηλαδή της χούντας. Από τότε είχε χαρακτηριστεί άτυπα «απαγορευμένη», λόγω του συσχετισμού της με το στρατιωτικό καθεστώς.
Ο Υπέρμαχος της Ελευθερίας και των Δικαίων της Ελληνικής Μακεδονίας Επέτειος Μνημοσύνης 110 ετών από τον ηρωικό θάνατό του (1904-2014)
Ιωάννης Ελ. Σιδηράς
Θεολόγος – Εκκλησιαστικός Ιστορικός – Νομικός
Περήφανος Έλληνας, έντιμος αξιωματικός και γνήσιος πατριώτης
Ο πολύς περί τη Δημοσιογραφία και την ιστορία της Μακεδονίας Νικόλαος Μέρτζος, γόνος της ελληνομακεδονικής Νέβεσκας (Νυμφαίον) σε εμπνευσμένη ομιλία του για το επετειακό γεγονός της συμπληρώσεως 100 ετών από τον ηρωικό θάνατο του Μακεδονομάχου, του Παλικαριού της Μακεδονίας Παύλου Μελά (+1904), έγραφε: «Το ιερόν σφάγιον της Ελευθερίας, ο αμνός της Μακεδονίας, είχε πια προετοιμαστεί για τη μεγάλη θυσία, όπως και στην αρχαία τραγωδία. Η θυσία του γέμισε τα πανιά, το εθνικό σκάφος απέπλευσε, η ιστορία κινήθηκε μπροστά. Από τότε, επί εκατό χρόνια, όλα τα χρόνια, εμείς οι Μακεδόνες ακρίτες κινούμε και τελειώνουμε κάθε χαρά με το μοιρολόι και το δοξολόι του Παύλου μας: «Σαν τέτοια ώρα στο βουνό ο Παύλος λαβωμένος…».
Ο Μακεδονομάχος Παύλος Μελάς υπήρξε όντως το «ιερόν σφάγιον» και μάλιστα ο «εθελόθυτος αμνός της Μακεδονίας», ο οποίος κινούμενος και ωθούμενος εξ ενός άδολου και γνήσιου «πατριωτικού φιλομακεδονικού έρωτος» απαρνήθηκε τα του κλεινού άστεως των Αθηνών εγκόσμια και τερπόψυχα, και ως πρωτομάρτυρας, πρωτομάχος και υπέρμαχος της ευγενούς και μεγαλόφρονος ιδέας και των υψηλών οραματισμών του για την απελευθέρωση της ευλογημένης μακεδονικής γης, της γης του αρχιστρατηλάτου Μεγάλου Αλεξάνδρου, πέταξε ως αετός περήφανος από το λεγόμενον τότε «εθνικόν κέντρον» των Αθηνών και κατέφθασε ως φερέλπις Έλληνας αξιωματικός και «αντάρτης» στα αγέρωχα βουνά της των Ελλήνων Μακεδόνων χώρας για να ποτίσει με το αίμα του το δένδρο της ελευθερίας και του υπέρ της Μακεδονίας αγώνος, όπου θυσιάστηκε ως «εθελόθυτος αμνός» και «εθελόθυτον θύμα», γενόμενος στην ιστορική εθνική συνείδηση του λαού, ήρωας και θρύλος με τον «αμάραντον στέφανον της δόξης» για τους επιγενομένους στο διάβα των ετών.
Ο Παύλος Μελάς ουδέποτε συμβιβάστηκε με την ιδέα της ανοδικής στρατιωτικής καριέρας και των κοινωνικών δημοσίων σχέσεων των σαλονιών της Αστικής ελιτίστικης Αθήνας, αλλά «ακουσίως και εθελουσίως», «ελευθέρως και αγογγύστως», επέλεξε όντως ως «εθελόθυτος αμνός» και «εθελόθυτον θύμα» τη ζωή του Μακεδονομάχου, η οποία τον οδήγησε στον «εν τιμή θάνατον» υπέρ πίστεως και πατρίδος, υπέρ βωμών και εστιών. Ράπισε «ραπίσματι ηχηρώ» το λεγόμενο «εθνικόν κέντρον» του εσωστρεφούς και ιδιότυπου ελλαδικού επαρχιωτισμού, που ανεγνώριζε μυωπικώς ως «ελληνικό» μόνον ο,τιδήποτε ήταν «εγκλωβισμένο ζηλοτύπως» εντός των εδαφικών ορίων της ελληνικής επικρατείας και επομένως η δεινώς δοκιμαζόμενη και αποδεκατιζόμενη Μακεδονία από την ένοπλη βία των εθνικιστών σχισματικών βουλγαροεξαρχικών, των Σέρβων και των Ρουμάνων «έκειτο μακράν».
Η θεία πρόνοια όμως ανέδειξε τον «έναν» εν μέσω πολλών εθνικό κήρυκα και ένσαρκο εθνεγέρτη εκ της βαρέως «καθεύδουσας πρωτευούσης», τον «υπέρμαχο ζηλωτή και εραστή» της ελευθερίας και των δικαίων της Ελληνικής Μακεδονίας, τον Παύλο Μελά, ο οποίος ως άλλος «Απόστολος των Εθνών Παύλος» αναπτέρωσε το ηθικό φρόνημα των «Πατριαρχικών Μακεδόνων», γενόμενος «τύπος και υπογραμμός», αξιομίμητος και αξιοθαύμαστος. Γράφει δε εν προκειμένω ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος: «…συνέδραμον και φιλογενείς άνδρες εκ της ελευθέρας πατρίδος, εν εθελοντική αυτοθυσία πορευθέντες και δραστηριοποιηθέντες εις τας κινδυνευούσας περιοχάς, θέντες την ζωήν αυτών εν διαρκεί κινδύνω υπέρ των ομαιμόνων και ομοπίστων αδελφών».
Μεταξύ των γενναίων τούτων μορφών πρωτεύουσαν θέσιν κατέχει ο ηρωικός και ευγενέστατος αξιωματικός Παύλος Μελάς, ανήρ πλήρης πίστεως και αγάπης προς τον Χριστόν και την Πατρίδα, όστις αρνησάμενος πάσαν κοσμικήν ευημερίαν και οικογενειακή θαλπωρήν, εθυσιάσθη… αγωνιζόμενος εν Μακεδονία υπέρ βωμών και εστιών, γενόμενος και παραμείνας ούτω θρύλος εις τας συνειδήσεις και τα στόματα των συνελλήνων, μεγάλως εντυπωσιασθέντων εκ της ηρωϊκής αυτού θυσίας».
Ο γυναικάδελφος του Παύλου Μελά, ο λόγιος και εμφιλόσοφος Ίων Δραγούμης κακίζοντας τον εαυτό του για ραθυμία ή αδράνεια έγραφε στο προσωπικό του Ημερολόγιο: «Ίσως δεν έχω αρκετή πίστη στην ιδέα της πατρίδας για να κάμω ό,τι έκαμε ο Παύλος». Καταδεικνύεται λοιπόν ότι η ακλόνητη και αμετάθετη πίστη που έτρεφε ο Παύλος Μελάς στο «ταμείον της ψυχής» του για την ιδέα της Πατρίδος, υπήρξε η κινητήριος δύναμη, καίτοι μη καταγόμενος εκ Μακεδονίας, να απαρνηθεί «πάσαν την βιοτικήν μέριμναν» αυτού και να αυτοθυσιασθεί για τη λατρευτή του Μακεδονία. Εξάλλου, ο ίδιος ως περήφανος Έλληνας, ως έντιμος αξιωματικός και κυρίως ως γνήσιος πατριώτης, επειδή δεν μπορούσε να υποφέρει ενδομύχως και συνειδησιακώς την επονείδιστη για την Ελλάδα ήττα του αποτυχημένου ελληνοτουρκικού πολέμου του 1897, είχε στρέψει όλη τη μέριμνα και την εναγώνια σκέψη του στη σωτηρία της Μακεδονίας και στην προς τούτο αφύπνιση των Ελλήνων Μακεδόνων και του βαρέως καθεύδοντος «εθνικού κέντρου» που παρακολουθούσε εκ του μακρόθεν τα γενόμενα σε βάρος του ακραιφνούς μακεδονικού ελληνισμού.
Ο μακεδονικός θρύλος «Μίκης Ζέζας»
Γιατί όμως ο λαός της Μακεδονίας εξύμνησε τόσο πολύ τον Μακεδονομάχο Παύλο Μελά; Μήπως ήταν ο μόνος γενναιόφρων Μακεδονομάχος που έπαιζε «κορώνα-γράμματα» τη ζωή του και αντιμετώπισε «στα μαρμαρένια αλώνια» τον θάνατο; Φυσικά, τα παραπάνω ερωτήματα είναι ρητορικά και όπως εύστοχα γράφει ο ιστορικός Κωνσταντίνος Δούφλιας: «Ο Μελάς δεν είναι ο πρώτος από τους νέους αρματολούς, ούτε ο πρώτος μάρτυρας του αγώνα. Είναι ο Κώττας, ο Καπετάν Λουκάς, Βαγγέλης, ο Μαργαρίτης και δεκάδες ανώνυμοι. Μα αυτοί είδαν τη φοβέρα. Την ένιωσαν ως το μεδούλι της ψυχής τους και θέλησαν να ζήσουν λεύτερα. Είχαν ταυτίσει τη ζωή τους με το βουνό και το ντουφέκι. Ο Μελάς δεν ζούσε την καταπίεση, τη φοβέρα και ήταν ελεύθερος. Ήταν όμως; Ή τη συνείδησή του την καταπίεζε μυστικά –άρα φοβερότερα– ο καημός του μακρινού αδελφού; Ο λαός τον ανέβασε και τον έθεσε στην κορυφή της ιδεολογίας του αγώνα. Ο θρύλος δεν έχει μόνο τη γοητεία της διήγησης, αλλά είναι και ανεξάντλητη πηγή δύναμης γι’ αυτούς που έμειναν, αλλά και γι’ αυτούς που έρχονται να σηκώσουν το όπλο της λευτεριάς ή αν θέλετε της εκδίκησης. Ο λαός τον τραγούδησε και τον αξιολόγησε σωστά. Τον έκανε αντρειωμένο…».
Δεν είναι επίσης τυχαίο το γεγονός ότι ο Παύλος Μελάς υπήρξε ο πρώτος Έλληνας αξιωματικός που πέρασε στην οθωμανοκρατούμενη Μακεδονία, η οποία υπήρξε το «μήλον της έριδος» πολλών μνηστήρων, ήτοι Βουλγάρων, Σέρβων και Ρουμάνων, και θυσιάστηκε ως υπέρμαχος αντάρτης υπέρ των «μακεδονικών βωμών και εστιών». Και μόνον αυτό το γεγονός ήταν αρκετό να γίνει ο Παύλος Μελάς ένα «πρόσωπο-σύμβολο» της Μακεδονίας και εν γένει του Ελληνισμού. Ο Μελάς «…ξετινάχτηκε από την καλοπέραση και τη ζεστασιά και ήρθε στη Μακεδονία για να βρει τη μοίρα του. Ο Μελάς δεν ήξερε τον πόλεμο. Απ’ όπου περνούσε, περνούσε φανερά και χαμογελούσε… Όμως ίσως αυτό το φανερό του πέρασμα μαζί με το γλυκό χαμόγελο και τη συγχώρεση, έφερε την ανάσταση στις καρδιές των Μακεδόνων. Έτσι ο Παύλος Μελάς έγινε ο μακεδονικός θρύλος Μίκης Ζέζας… Ίσως ο Μακεδόνας έσκυψε βαθιά στο αντάρτικο του Μίκη Ζέζα και είδε σε αυτόν την έμπρακτη και απερίφραστη αγάπη της μάνας για το μεγάλο παιδί της. Το φανέρωμα αυτής της αγάπης περίμενε χρόνια και σαν δεν έβλεπε, έπεφτε σ’ ένα μακρόσυρτο και αλύτρωτο κλάμα…».
Όταν τον Φεβρουάριο του 1904 ο Παύλος Μελάς πάτησε το αιματόβρεχτο και ευλογημένο χώμα της μακεδονικής γης ήταν ωσάν να εδέχθη το «αόρατον σφράγισμα» της θείας πρόνοιας να αγωνισθεί και να θυσιασθεί χύνοντας το ελληνικό αίμα του ως «άξιον τέκνον της πατρώας ελληνικής γης των Μακεδόνων» όπου η ιστορία γράφεται μόνο με το «αίμα αγίων, μαρτύρων και ηρώων».
Ανεκλάλητη υπήρξε η χαρά του Παπα-Σταύρου Τσάμη από το Πισοδέρι όταν είδαν τα μάτια του τον Παύλο Μελά τον οποίο οι κληρικοί υποδέχονταν ως «Μεσσίαν της Μακεδονίας». Όταν ο Μελάς με τους συντρόφους του έφθασαν στο χωριό Καρυές (Όρνοβικ) και τους υπεδέχθη ο Παπα-Στέφανος, είπε χαμηλόφωνα στον Μελά: «Σε ξέρω. Ο Παπα-Τσάμης μου είπε πως σαν έρθει αυτός, τότε θα γίνουν μεγάλα πράγματα… ο Θεός να σε βοηθήσει παιδί μου». Κι ο Παύλος Μελάς αναφέρει συγκλονισμένος σε μια επιστολή: «Ήταν τόση η χαρά του δια την ανακάλυψιν του σωτήρος της Μακεδονίας ώστε λυπόμουν να τον διαψεύσω». Ποτέ δεν ήθελε να διαψεύσει τους μακεδόνες αγωνιστές συναισθανόμενος βαρυτάτη την ευθύνη στους ώμους του, όπως όταν εξέθετε στους συνεργάτες-μέλη της «Αμύνης της Κοζάνης» τους στόχους της παρουσίας του στη Μακεδονία, γράφοντας έπειτα σε μια επιστολή του: «Έβαλα εις την ομιλίαν μου όλην την πειστικότητα, όλον τον ενθουσιασμόν και την φλόγα της ψυχής μου. Και εκείνοι που ήταν προθυμότεροι και από εμέ να εργασθούν αλλά δεν εγνώριζαν το πώς, ενθουσιάστηκαν αλλά δεν ζήτησαν την γνώμη μου». Και αλλού εναγωνίως γράφει: «Πρέπει να τους ομιλήσω, να τους εμπνεύσω ενθουσιασμόν, πατριωτισμόν, θάρρος και πεποίθησιν. Θεέ μου βοήθησέ με. Μη με εγκαταλείπεις. Είμαι μόνος, χωρίς βοήθεια ουδαμόθεν, χωρίς ειδήσεις, χωρίς συνεννοήσεις…».
Ο Παύλος Μελάς στις 14 Αυγούστου 1904 ορίζεται από το Μακεδονικό Κομιτάτο της Αθήνας ως γενικός Αρχηγός των σωμάτων στην περιοχή Μοναστηρίου-Καστοριάς και λίγες μέρες αργότερα καθώς ξεκινούσε να μεταβεί στη Μακεδονία, έγραφε από τη Λάρισα, την 21η Αυγούστου 1904, στη σύζυγο του Ναταλία: «Αναλαμβάνω αυτόν τον αγώνα με όλην μου την ψυχήν και με την ιδέαν ότι είμαι υποχρεωμένος να τον αναλάβω. Είχα και εγώ την ακράδαντον πεποίθησιν ότι δυνάμεθα να εργασθώμεν εν Μακεδονία και να σώσωμεν πολλά πράγματα. Έχων δε την πεποίθησιν ταύτην, έχω και υπέρτατον καθήκον να θυσιάσω το παν όπως πείσω και κυβέρνησιν και κοινήν γνώμην περί τούτου».
Ο Μητροπολίτης Καστοριάς Σεραφείμ, διάδοχος του μεγίστου εκείνου Μακεδονομάχου Μητροπολίτου Καστοριάς Γερμανού Καραβαγγέλη, με έμφαση υπογραμμίζει ότι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Παύλου Μελά ήταν η άδολη αγάπη του για τον άνθρωπο και προς τούτο μνημονεύει τη σχετική επιστολή, την οποία απέστειλε στη γυναίκα του Ναταλία, γράφοντας μεταξύ άλλων: «Αδελφοί, ημείς που ήλθομεν από τας Αθήνας δια να σας βοηθήσωμεν, εφέραμε μαζί μας μόνον αγάπη, πατριωτισμόν και παλληκαριά… θα σας βοηθήσωμεν να υπερασπισθήτε κατά των ατιμιών των Βουλγάρων και, αν είναι ανάγκη, και κατά των ατιμιών των Τούρκων. Ημείς δεν θα σας βιάσωμεν να μας ακολουθήσετε, όπως σας έκαμαν οι Βούλγαροι. Αυτοί… το καλοκαίρι δια της βίας σας εσήκωσαν μόνον και μόνον δια να δείξουν εις την Ευρώπην ότι η Μακεδονία είναι βουλγαρική και ολόκληρος επανεστάτησε και… άφησαν τους Τούρκους και έκαψαν τα χωριά σας. Εμείς όπλα θα δώσωμεν δωρεάν εις όσους μας ζητήσουν. Αλλά και εκείνους που δεν θα μας ζητήσουν, θα τους αγαπώμεν και θα τους προστατεύωμεν… θα πολεμούμε στήθος με στήθος και πρώτα θα πέφτωμεν ημείς και έπειτα σεις».
Η αγάπη προς τη Μητέρα Ορθόδοξη Εκκλησία
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα της προσωπικότητος του «Παλικαριού της Μακεδονίας» Παύλου Μελά, όπως γράφει ο Μητροπολίτης Καστοριάς Σεραφείμ, ήταν η αγάπη του προς τη Μητέρα Ορθόδοξη Εκκλησία και προς το θεανδρικό πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Το «τρίπτυχο» που αποδίδει αψευδώς την πνευματική υπόσταση του ήρωος και μάρτυρος Ανδρός ήταν: 1) Αγάπη στην Εκκλησία, 2) Σεβασμός στους Ποιμένες της Εκκλησίας, 3) Συμμετοχή στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας.
Η βαθύτατη εμπιστοσύνη του Παύλου Μελά στον εθναρχικό ρόλο της Μητρός Αγίας Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, ήτοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου, για την αίσια έκβαση του Μακεδονικού Αγώνος αποτυπώνεται παραστατικά στους παρακάτω ιστορικούς λόγους του: «Επειδή πάντοτε, κατά τους αγώνες του Έθνους μας, προΐστατο η Εκκλησία, έτσι και τώρα προ πάντων, ότε κατ’ αυτής κυρίως στρέφονται αι επιθέσεις των εχθρών μας, πρέπει και πάλιν η Εκκλησία να προστατεύση τον Αγώνα, δια την συνεννόησιν των κοινοτήτων προς αλλήλας και αλληλοβοήθειαν».
Στις 24 Αυγούστου 1904 ο Παύλος Μελάς μαζί με τους άνδρες του επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή Μερίτσας, όπου ζήτησε από τον Ηγούμενο της Μονής να τους μεταλάβει. Σε σχετική επιστολή του γράφει τα όσα βίωσε στα ενδόμυχα της υπάρξεώς του, με τα εξής συγκινητικά και καρδιόβγαλτα λόγια: «Επήγαμε εις την Εκκλησίαν της Μονής. Είναι παλαιοτάτη, βυζαντινή. Οι τοίχοι κατάμαυροι σχεδόν, σκεπασμένοι με εικόνας Αγίων. Ακούσαμεν τον εσπερινόν πρώτα και κατόπιν μας μετέλαβεν ο γέρων χωρικός, ιερεύς της Μονής. Ουδέποτε με τόσην κατάνυξιν μετέλαβα. Ο νους μου διαρκώς εστρέφετο προς Εκείνον, ο οποίος χάριν ημών και της θείας θρησκείας Του υπέστη το μαρτύριον. Το μέγεθος της Θυσίας Του, το μέγεθος της Αποστολής Του, μ’ έκαναν να αισθάνωμαι πόσο μικροί και πόσον μακράν Αυτού ευρισκόμεθα, αλλά συγχρόνως και με ενεθάρρυναν. Πάντοτε τον ελάτρευσα δια την θρησκείαν του και τον εθαύμασα δια την θυσίαν του. Ελπίζω να μας βοηθήσει. Αισθάνομαι τώρα ισχυρός, γενναίος και καλύτερος. Έτοιμος να κάνω τα πάντα».
Όταν τελείωσε το ιερό προσκύνημα στο Μοναστήρι και άρχισε η ηρωϊκή και μαρτυρική πορεία του, ο ίδιος έγραψε: «Εκάμαμεν τον σταυρόν μας και ξεκινήσαμεν…». Είχε βαθύτατη την πεποίθηση ότι η αποστολή όλων ήταν ιερή και γι’ αυτό πάντοτε συμβούλευε τους συντρόφους του να τηρούν ευλαβικά τα παραγγέλματα της θρησκείας και να μη βλασφημούν. Γράφει μάλιστα σε επιστολή του: «Βάσιν του πολέμου, τον οποίον αναλάβαμεν θα έχωμεν την θρησκείαν. Διότι εναντίον αυτής προ πάντων επιτίθενται οι Βούλγαροι».
Η θυσία του Παύλου Μελά ως έμπνευση για τον Αγώνα
Ο εθελόθυτος Αμνός της Μακεδονίας, το ιερόν σφάγιον, ο Παύλος Μελάς, την 13η Οκτωβρίου 1904 βρίσκεται μαζί με τους άνδρες του στη Σιάτιστα, όταν ξαφνικά δέχονται πυρά από οθωμανικό ένοπλο απόσπασμα που τους είχε εντοπίσει. Μια σφαίρα τον πήρε στη μέση. Αφού έπεσε κάτω, έβγαλε το σταυρό του και τον παρέδωσε στον πιστό και αχώριστο σύντροφό του Πύρζα, λέγοντας: «Τον σταυρό να τον δώσεις στη γυναίκα μου και το τουφέκι μου, όπως σου είπα, του Μίκη και να τους πεις ότι το καθήκον μου έκαμα», και σε λίγο άφησε την ψυχή του στα χέρια του πλάστου και δημιουργού Θεού.
Για να μην αναγνωριστεί ο νεκρός από τους Οθωμανούς, οι οποίοι δεν γνώριζαν ποιος ακριβώς ήταν ο άνδρας που είχαν σκοτώσει, οι σύντροφοι του Μελά απέκοψαν την κεφαλή του, την οποία με θρήνους και οιμωγές ο Παπα-Σταύρος Τσάμης εκήδευσε κάτω από την Αγία Τράπεζα της Εκκλησίας της Αγίας Παρασκευής στο Πισοδέρι. Το δε νεκρό σώμα μετεφέρθη στην Καστοριά, όπου ο ατρόμητος και γενναιόφρων Μητροπολίτης Γερμανός σχεδόν απειλώντας τον Οθωμανό Καϊμακάμη παρέλαβε απαρηγόρητος τον λατρεμένο του Παύλο Μελά και με θρήνους εναπέθεσε το λείψανο στο μικρό βυζαντινό παρεκκλήσιο των Παμμέγιστων Ταξιαρχών, όπου ανεφώνησε. «Ο Παύλος Μελάς δεν πέθανε. Τώρα αρχίζει η πραγματική του ζωή. Η θυσία του θα εμπνεύσει όλους, μικρούς και μεγάλους. Ο Αγώνας θα φουντώσει ως την επιτυχία».
Ο ίδιος ο Μητροπολίτης Γερμανός περιγράφοντας τα της κηδεύσεως του σώματος του Παύλου Μελά έγραφε στην με ημερομηνία 26 Νοεμβρίου 1904 επιστολή του προς τον Ίωνα Δραγούμη, γυναικάδελφο του Μελά, τα εξής:
«Φίλτατε αδελφέ,
Μαθών ότι εφτάσατε εις Αθήνας, εν συγκινήσει ψυχής και φρικτή δοκιμασία τεθλιμμένης καρδίας, υποβάλλω τη Υμετέρα Αγάπη θερμά συλλυπητήρια επί τη εθνική απωλεία του ενδόξου ήρωος, ενθουσιωδώς πατριώτου, πολυκλαύστου αδελφού μου, πολυτίμου γαμβρού σου και πρωτομάρτυρος της εθνικής ημών παλιγγενεσίας. Εγώ τον εθρήνησα και τον θρηνώ εισέτι απαρηγόρητος. Φαντάζομαι δε μακρόθεν οποία καταιγίς φρικώδης ενέσκηψεν εις τον δεδοξασμένον οίκον σας και ποίαν πληγήν κατήνεγκεν εις την τρυφεράν σου καρδίαν και να παρηγορήση χήραν και ορφανά εν τη φρικώδει δοκιμασία».
Τα χρέη των συγγενών του αειμνήστου εθνομάρτυρος είχον το ατύχημα να εκτελέσω εγώ. Τη 23η του απαισίου μηνός μετέφερεν επί κραβάτου εις την πόλιν ημών ο στρατός το ιερόν σώμα του πολυκλαύστου μας εθνομάρτυρος. Είναι αδύνατον να περιγράψω ενταύθα την άληστον και ζοφώδη εκείνην ψυχολογικήν στιγμήν. Μικρού δειν έπιπτον λιπόθυμος εν τω Διοικητηρίω και οι κρουνοί των δακρύων μου προύδοσαν εις τους πέριξ την ανεμοζάλην της κλονισθείσης ψυχής μου. Συνελθών εκ της αποτόμου σκοτοδινιάσεως εζήτησα να ενταφιάσω το ιερόν λείψανον του αειμνήστου μας μάρτυρος.
Περί την δύσιν του ηλίου παρεδόθη μοι υπό των Αρχών, αλλά το μεν ένεκα της παρελθούσης ώρας, το δε θέλων να κερδίσω καιρόν προς προετοιμασίαν ανάλογον του μεγάλου ανδρός, κατέθεσα τον σεπτόν νεκρόν εντός μικράς βυζαντινής εκκλησίας κείμενης απέναντι της Μητροπόλεως, δι’ όλης δε της νυκτός άγρυπνος διαμείνας εν τω οίκω φίλου επιστηθίου λαβόντος με παρ’ εαυτώ όπως με παρηγορήση, ητοίμασα νέον νεκρικόν κράβατον με επιστέγασμα φέρον το σημείον του σταυρού και το κλεινόν όνομά του, ητοίμασα τον ένδοξον τάφον του εν τω περιβόλω του βυζαντινού ναού υπό δύο δενδρύλλια απέναντι του παραθύρου μου, τη δε επαύριον Κυριακή, όρθρου βαθέως, περιέδεσα τας μαρτυρικάς χείρας του με εν μετάξινον μανδήλιόν μου, κατέθεσα επί του στήθους του εν Ευαγγέλιον, ένα Σταυρόν και μίαν εικόνα και πριν αρχίση η λειτουργία ετελέσαμεν την κηδείαν του. Πεπνιγμένος εν λυγμοίς ανέγνωσα τας ευχάς εντός του Μητροπολιτικού ναού και μη υπάρχοντος εν αυτώ νεκροταφείου, μετέφερα ο ίδιος εις τον παρακείμενον περίβολον του βυζαντινού ναού των ταξιαρχών το σεπτόν σκήνος του, τον κατέβρεξα με πύρινα δάκρυα και απελθών έπεσα επί της στρωμνής μου, όπως θρηνώ τον αοίδιμον ήρωα. Οι ιερείς καθ’ εκάστην ημέραν διετάχθησαν να εύχωνται επί του τάφου του. Προσωρινώς ανιδρύσαμεν ευπρεπή τάφον, επί του οποίου φέγγει ο νεκρικός φανός, μέχρις ου ανατείλη η ημέρα καθ’ ην η πατρίς θα ανεγείρη σύσσωμος επ’ αυτού το αθάνατον της δόξης τρόπαιον. Τη 22α τρέχοντος ετελέσθη αθορύβως μνημόσυνον, είθε δε η θεία πρόνοια να ευδοκήση μετ’ ου το πολύ να τελέσωμεν μνημόσυνον πάνδημον οι πάντες επί το αυτό.
Δεν θα λησμονήσω επί ζωής τας οδυνηράς πικρίας, ας διήλθον τας ημέρας αυτάς, εξακολουθώ δε ευρισκόμενος νοερώς εν μέσω υμών και συνοδευόμενος υμίν.
Απαρηγόρητος.
Κώστας Γεωργίου (ψευδώνυμο του Μητρ. Καστοριάς Γερμανού Καραβαγγέλη)».
«Όταν πεθάνει ένας γενναίος, ανασταίνεται ένας λαός»
Ένα είναι βέβαιο ότι ο ηρωϊκός θάνατος του πρωτομάχου Μακεδονομάχου Παύλου Μελά αφύπνισε τους ηγέτες του εθνικού κέντρου των Αθηνών και σύσσωμο τον ελληνικό λαό. Τούτο καταγράφει στο προσωπικό του ημερολόγιο ο άλλος γυναικάδελφος του Παύλου Μελά, Φίλιππος Δραγούμης, όπου διαβάζουμε: «22 Οκτωβρίου, την άλλη μέρα: Σήμερον το πρωί γίνεται το μνημόσυνο του Παύλου εις την Μητρόπολιν. Πολύ πλήθος σπεύδει προς αυτήν… όλοι έκλαιον, εις το τέλος όλοι εκράυγασαν: Αιωνία σου η Μνήμη, έψαλλε ο χορός και συγχρόνως έπαιζεν η μουσική τον Εθνικό Ύμνο. Όταν όλα εσίγησαν ηκούσθη μια γενική κραυγή «Ζήτω η Ελλάς και η Μακεδονία». Ω, βλέπω, είμαι πλέον βέβαιος ότι θα ωφελήσει ο θάνατός του».
Την πεποίθηση αυτή του Φιλίππου Δραγούμη επιβεβαιώνει και ο Ι.Κ. Μαζαράκης-Αινιάν, ο οποίος αναφέρει σχετικά: «Ο θάνατος του Μελά διαδόθηκε σαν αστραπή στην Αθήνα. Αν και λίγοι γνώριζαν πως βρισκόταν στη Μακεδονία, όλοι τον έκλαψαν. Το τέλος του ήταν εκείνο που ο ίδιος στα γράμματά του άφηνε να διαφανεί. Είχε το νόημα της θυσίας, συντάραξε ολόκληρο το έθνος και παρακίνησε πολλούς συναδέλφους του αξιωματικούς να βγουν με σώματα στη Μακεδονία για να εκδικηθούν τον θάνατό του. Ενώ ως τότε η υπόθεση της Μακεδονίας ήταν υπόθεση μικρού αριθμού Ελλήνων, από τον θάνατο του Μελά έγινε υπόθεση ολόκληρου του Ελληνισμού. Η θυσία του είχε πετύχει ό,τι καμία άλλη δύναμη δεν είχε κατορθώσει και έδειξε στον κόσμο ολόκληρο πως ο Ελληνισμός έξω από τα όρια του μικρού βασιλείου δεν είχε χαθεί».
Στην περίπτωση του Παύλου Μελά επαληθεύεται η ρήση: «Όταν πεθάνει ένας γενναίος, ανασταίνεται ένας λαός». Και ο Κωνσταντίνος Δούφλιας συμπληρώνει: «Οι γέροντες στη Δυτική Μακεδονία τον θυμούνται και βουρκώνουν. «Ήταν η ανάσταση του Μεγαλεξάνδρου», μου είπε κάποιος. Κι ένας άλλος στα Κορέστια κομπιαστά: «Ήταν ο Αγιώργης της Μακεδονίας». Ακόμα τα χορτάρια είναι κόκκινα πάνω στο Βίτσι, εκεί όπου το αίμα του ανακατώθηκε με τα δάκρυα των Μακεδόνων. Εκεί που τον έκλαψε ο Παπα- Σταύρος κι ύστερα διάβηκε κι αυτός το πάνθεο των ηρώων. Έτσι λένε στα χωριά της Καστοριάς και της Φλώρινας. Κι έτσι τραγουδούν. Και τα κόκκινα χορτάρια τα ονομάζουν «Λούδια τ’ Μελά». Τον τραγουδούν και λένε:
«Παύλος Μελάς κι αν πέθανε
Τα παλικάρια ζούνε
Θα φέρουνε τη λευτεριά
Στη χώρα που ποθούμε».
Ο μακεδονομάχος Παύλος Μελάς σκοτώθηκε μία φορά, αλλά τάφηκε πέντε. Γιατί οι συμπολεμιστές του έκοψαν το κεφάλι. Πως έγινε η αναγνώριση από τη γυναίκα του Ναταλία ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ A+ A- 6.9k Shares Share Tweet Τη ζωή και τη δράση του αξιωματικού Παύλου Μελά στον Μακεδονικό Αγώνα, παρουσίασε η «Μηχανή του Χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο. Η πρεμιέρα έγινε την Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018 στις 21.00 από το COSMOTE HISTORY και το επεισόδιο είναι διαθέσιμο on demand στην υπηρεσία COSMOTE TV PLUS. Ο Παύλος Μελάς υπήρξε μια από τις πιο εμβληματικές μορφές του Μακεδονικού Αγώνα. Ο θάνατός του στη Στάτιστα στις 13 Οκτωβρίου 1904 από σφαίρα Τούρκου ανέδειξε τον Μελά σε σύμβολο πατριωτισμού. Δεν ήταν όμως ο θάνατος, αλλά οι ταφές του Παύλου Μελά εκείνες που αποτέλεσαν την κορύφωση του ιστορικού δράματος. Όπως πληροφορούμαστε από την επιστολή του δάσκαλου Βασιλείου Αγοραστού προς τον Ίωνα Δραγούμη, ο Μελάς ετάφη προσωρινά σε ασφαλές μέρος της Στάτιστας, προκειμένου η σορός να μην πέσει στα χέρια του εχθρού. Οι συμπολεμιστές του έστειλαν μεταμφιεσμένο άνδρα στη Στάτιστα για να παραλάβει κρυφά και να μεταφέρει στο Πισοδέρι το σώμα του. Ενώ ο απεσταλμένος έχει αρχίσει την εκταφή του νεκρού, μαθαίνουν ότι τουρκικό απόσπασμα φτάνει στο χωριό. Τότε ο άντρας αποφασίζει να κόψει το κεφάλι του Μελά και να το πάρει μαζί του μέσα στο σακίδιο. Η κεφαλή του Μελά ενταφιάστηκε στο παρεκκλήσι της Αγίας Παρασκευής στο Πισοδέρι στις 18 Οκτωβρίου 1904. Από εκεί με μυθιστορηματικό τρόπο και παρέμβαση του Μητροπολίτη Καστοριάς έφτασε και ενταφιάστηκε στην Καστοριά. Η μαρτυρία του Μητροπολίτη Γερμανού Καραβαγγέλη για την γυναίκα του Μελά συγκλονίζει: Παύλος και Ναταλία Μελά με τα παιδιά τους “Η κυρία Μελά είχε ζητήσει να φέρουν το κεφάλι του, που ήταν θαμένο στο Πισοδέρι. Έστειλα λοιπόν μέσω Φλωρίνης στο Πισοδέρι τον έμπιστο μου Ζησιάδη με τη θήκη της μίτρας μου για να βάλη σ’ αυτή το κεφάλι και να το φέρη στη Μητρόπολι. Επειδή όμως ήταν ύποπτος στους Τούρκους ο Ζησιάδης. τον έπιασαν στη Φλώρινα και τον έριξαν στις φυλακές. Τότε κατ’ εντολήν του ο γραμματέας της Μητροπόλεως Φλωρίνης πήγε στο Πισοδέρι, πήρε το κεφάλι και το έφερε στην Καστοριά. Η κυρία Μελά όμως από τη συγκίνησί της δε θέλησε να δη το κεφάλι μ’ όλο που είχε αμφιβολίες αν αληθινά το κεφάλι ήταν του Μελά. Και για να το εξακρίβωση έκανε τούτο. Είπε στην αδερφή μου Αφροδίτη ότι ο Μελάς είχε ένα δόντι χρυσό και παρεκάλεσε να ιδή αυτή αν και το κρανίο το είχε. Η αδελφή μου πήγε, κύταξε, είδε ότι είχε τρία χρυσά δόντια και της είπε την αλήθεια. Τότε πια πείστηκε πως ήταν το κεφάλι του Μελά, γιατί πραγματικά είχε τρία χρυσά δόντια κι όχι ένα και ξέσπασε σε λυγμούς. Έγινε η ανακομιδή σ’ ένα κιβώτιο, όπου βάλαμε τα κόκκαλα και το κεφάλι και μαζί χώμα από τον οικογενειακό του τάφο και διάφορα ενθύμια των παιδιών του και δικά της, που έφερε μαζί της η κυρία Μελά. Το μνημόσυνο έγινε πάνδημο και σ’ αυτό ήταν παρών και ο Τούρκος αξιωματικός. Η ημέρα ήταν πολύ πένθιμη. Η κυρία Μελά μέσα στην εκκλησία εκράτησε στάσι αντρική και μόνον άμα επιστρέψαμε στη Μητρόπολι εξέσπασε σε κλάμματα. Τη νύχτα του μνημόσυνου άνοιξα ένα τετράγωνο τάφο εμπρός στην Αγία Τράπεζα και εκεί αποθέσαμε τα ιερά λείψανα. Έπειτα έβαλα μια τετράγωνη πλάκα από πάνω, την εσφράγισα με τσιμέντο κι έμειναν εκεί περιμένοντας την ημέρα ιης απελευθερώσης της Μακεδονίας, που ευτυχώς δεν άργησε να έρθη και μένουν, νομίζω, ακόμα και σήμερα εκεί κοντά στον τόπο του ηρωικού θανάτου του¨. Σαράντα έξι χρόνια αργότερα, το 1950, το σκήνωμα και η κεφαλή του μεγάλου Μακεδονομάχου μεταφέρθηκαν από το δάπεδο της Αγίας Τράπεζας και ενταφιάστηκαν εντός του παρεκκλησίου των Ταξιαρχών και εκεί παραμένου. Σώμα και κεφαλή ετάφησαν συνολικά πέντε φορές, αλλά ο μελάς έγινε το κορυφαίο σύμβολο του Μακεδονικού Αγώνα. Δείτε το τρέιλερ της εκπομπής της “Μηχανής του Χρόνου” για τον Παύλο Μελά: Η εκπομπή καταγράφει το ιστορικό περιβάλλον της εποχής του Μακεδονικού Αγώνα με την έξαρση του βουλγαρικού εθνικισμού, που ξεκίνησε με τη δημιουργία της Εξαρχίας. Ήταν η περίοδος που οι Βούλγαροι σταμάτησαν να αναγνωρίζουν τον οικουμενικό Πατριάρχη στην Κωνσταντινούπολη και δημιούργησαν δική τους εκκλησία με σκοπό τον προσηλυτισμό και τον εκβουλγαρισμό του πληθυσμού στην Μακεδονία. Η πίεση των Βούλγαρων μετατράπηκε σε ωμή βία, με εκβιασμούς, χρηματισμούς του πληθυσμού, ακόμα και δολοφονίες ιερέων και δασκάλων. To Οθωμανικό κράτος στο οποίο ανήκε τότε η Μακεδονία, δεν αντέδρασε άμεσα στη βουλγαρική τρομοκρατία. Αλλά ούτε και η Αθήνα, έλαβε δυναμικά μέτρα. Μετά την αποτυχία του ελληνοτουρκικού πολέμου του 1897 η Μακεδονία είχε αφεθεί στην τύχη της. Η εκπομπή καταγράφει την είσοδο του Παύλου Μελά στην υπόθεση και την στράτευσή του στην ιδέα του Μακεδονικού Αγώνα. Ο νεαρός αξιωματικός ήταν γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας, ζούσε στην Κηφισιά μαζί με την γυναίκα και τα δύο παιδιά του. Ήταν γαμπρός του διπλωμάτη Ίωνα Δραγούμη και η πληροφόρηση που του παρείχε για τα δεινά του ελληνισμού στην περιοχή τον κινητοποίησαν. O Χρίστος Βασιλόπουλος βρέθηκε στην Καστοριά και συγκέντρωσε στοιχεία και μαρτυρίες. Κατέγραψε το τελευταίο δραματικό 24ωρο της ζωής του Μελά, εκεί όπου σκοτώθηκε σε ένα χωριό των Κορεστείων. Η έρευνα περιγράφει την περιπέτεια της ταφής του. Ο Μελάς αποκεφαλίστηκε από τους συντρόφους του για να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητα του και ακολούθησε ένα θρίλερ με πέντε συνολικά ταφές. Ο θάνατος του Μελά, κινητοποίησε το ελληνικό κράτος και αφύπνισε ακόμη περισσότερο τους αγωνιστές στη Μακεδονία. Μέσα από τις απόψεις ιστορικών και ερευνητών, αλλά και μαρτυρίες απογόνων των μακεδονομάχων, η εκπομπή ταξιδεύει στα ταραγμένα χρόνια των κομιτατζήδων και της ελληνικής αντίστασης. Στην εκπομπή μιλούν: Γιάννης Μελάς- απόγονος οικογένειας Μελά, Βασίλης Νικόλτσιος- διευθυντής Μουσείου Μακεδονικού αγώνα Θεσσαλονίκης, Σπυρίδων Σφέτας- ιστορικός, πατήρ Ειρηναίος Χατζηεφραιμίδης – ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας Γιούρα Κονσταντίνοβα- καθηηγήτρια ιστορίας στη Βουλγαρία, Σπυρίδων Πλουμίδης- ιστορικός, Άλκης Ρήγος- καθηγητής ιστορίας, Βασίλης Γούναρης- καθηγητής ιστορίας, Αθανάσιος Καραθανάσης- πρόεδρος εταιρείας μακεδονικών σπουδών, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας – συγγραφέας, Χρυσόστομος Παπασταύρος- πρόεδρος συλλόγου φίλοι μουσείου μακεδονικού αγώνα Καστοριάς, Σόνια Ευθυμιάδου- εκπαιδευτικός και μέλος συλλόγου φίλοι μουσείου μακεδονικού αγώνα Καστοριάς, Κωνσταντίνος Μαλεγκάνος- απόγονος φονευθέντος δασκάλου Β. Μαλεγκάνου, Κυριάκος Μωυσίδης- Θεολόγος, Μάρκος Λάτσιος- γραμματέας μουσείου μακεδονικού αγώνα Καστοριάς. Μην χάσετε την δεύτερη εκπομπή για τον Μακεδονικό αγώνα : Οι ήρωες Μακεδονομάχοι. Ο Τέλλος Άγρας και η παγίδα των Βούλγαρων. Ο Μητροπολίτης Γερμανός Καραβαγγέλης που οπλοφορούσε και καπετάν Κώττας που εκτελέστηκε φωνάζοντας στα σλάβικα «Ζήτω η Ελλάς». Διαβάστε ακόμα: Κορέστεια, τα πλινθόκτιστα χωριά της Καστοριάς που ερήμωσαν. Εκεί συγκρούστηκαν ανελέητα οι Μακεδονομάχοι με τους Βούλγαρους κομιτατζήδες και σκοτώθηκε ο Παύλος Μελάς...
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ: Σαν Σήμερα στις 13 Οκτωβρίου 1904 σκοτώνεται, σε ηλικία μόλις 34 ετών, ο Μακεδονομάχος και λοχαχός του Πυροβολικού, Παύλος Μελάς, στη Στάτιστα, (ένα χωριό του νομού Καστοριάς που ονομάστηκε μετά «Μελάς» προς τιμήν του), μετά από μάχη μεταξύ της ένοπλης ομάδας ανταρτών που διοικούσε ο Μελάς και αποσπάσματος του Οθωμανικού στρατού.
Όλα αυτά συμβαίνουν στην υπό Οθωμανική κατοχή Μακεδονία, όπου δρουν, εκτός από τις ελληνικές ανταρτικές ομάδες και οι αντίστοιχες των Βουλγάρων, οι οποίοι προσπαθούν να προσεταιριστούν τους Μακεδόνες, τρομοκρατώντας τον πληθυσμό. Οι Έλληνες έχουν δημιουργήσει το Μακεδονικό Κομιτάτο, σαν απάντηση στη δράση των Βουλγάρων Κομιτατζήδων.
Όμως το ελληνικό κράτος, δεν μπορεί επισήμως, τότε, στις αρχές του εικοστού αιώνα και μετά τον καταστροφικό και ταπεινωτικό πόλεμο του 1897, να υποστηρίξει ανοιχτά τον Παύλο Μελά. Η δράση των Ελλήνων Μακεδονομάχων στη Μακεδονία, η υπεράσπιση του ντόπιου πληθυσμού από τις αγριότητες των Βουλγάρων θεωρείται ανάμειξη στα εσωτερικά άλλου κράτους – της Οθωμανικής Αυτοκραορίας. Έτσι, ο Παύλος Μελάς είναι μόνος του στους κινδύνους και τις κακουχίες στη Μακεδονία – κυριολεκτικά μόνος του, εκτός από τους ολιγάριθμους αντάρτες που τον ακολουθούν.
Το αντάρτικο ψευδώνυμό του ήταν «Μίκης Ζέζας», προφανώς για να ακούει συνέχεια τα ονόματα των παιδιών του, του Μιχαήλ , του «Μίκη», και της Ζωής, που το χαϊδευτικό της ήταν «Ζέζα». Η γυναίκα του ήταν η Ναταλία Δραγούμη, κόρη του πολιτικού και μέλλοντα πρωθυπουργού Στέφανου Δραγούμη, και αδελφή του Ίωνα Δραγούμη. Ο ίδιος ο Μελάς γεννήθηκε στη Μασσαλία της Νότιας Γαλλίας – ήταν ένα από τα επτά παιδιά του ηπειρώτη έμπορου Μιχαήλ Μελά και της Ελένης Βουτσινά, κόρης εύπορου κεφαλλονίτη εμπόρου από την Οδησσό.
Ο Παύλος Μελάς, αν και ανήκε στην ανώτερη οικονομική και κοινωνική τάξη της Ελλάδας τότε, συνειδητά προτίμησε έναντι της λαμπρής καριέρας που θα είχε στον στρατό, να πολεμήσει για τα ιδανικά του, για την απελευθέρωση της Μακεδονίας από τους τους Τούρκους και τους Βούλγαρους. Παρόλο που αυτό καθαυτό το στρατιωτικό του έργο δεν ήταν σημαντικό, η θυσία του ενέπνευσε πολλούς, ευαισθητοποιώντας την ελληνική και τη διεθνή κοινή γνώμη στο ζήτημα της Μακεδονίας.
Ιστορική έχει μείνει η φωτογραφία που τού τράβηξε ο Λαρισαίος φωτογράφος Γεράσιμος Δαφνόπουλος. Σ’ αυτήν ο Παύλος Μελάς φορά τη στολή του Μακεδονομάχου: τον περίφημο μαύρο κεντητό ντουλαμά και τα φυσεκλίκια, ενώ κρατάει ένα τουφέκι Μάουζερ, κι έχει ζωσμένο στη μέση του ένα περίστροφο. Ο Μελάς έστειλε το πρώτο αντίτυπο της φωτογραφίας στη σύζυγό του, «υπό τον όρον να μην ιδή το φως της ημέρας», αλλά να μείνει ως ανάμνηση για την ίδια και τα παιδιά του αν έχανε τη ζωή του στην αποστολή του. Ο Παύλος Μελάς θεωρούσε πως θα ήταν «κωμικό» και «μαρτύριο», εάν επέστρεφε άπρακτος, να βλέπει «την φάτσαν του έτσι μασκαρεμένην».
Σ’ αυτή τη φωτογραφία βασίστηκε ο Γεώργιος Ιακωβίδης για να φιλοτεχνήσει τον γνωστό πίνακα με τον Παύλο Μελά, που έγινε το γνωστότερο και μακροβιότερο σύμβολο του Μακεδονικού Αγώνα. Κατά τον ιστορικό Βασίλη Γούναρη, η ιστορία και η σημασία της φωτογραφίας του Δαφνόπουλου «είναι το καλύτερο παράδειγμα της απόστασης που χωρίζει τη συμβολική, σχεδόν μυθική, σημασία του Μακεδονικού αγώνα από την ιστορία του».
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. ΜΑΖΑΡΑΚΗΣ-ΑΙΝΙΑΝ | Στο πάνθεον των ηρώων του Έθνους, στην περίοδο του 20ού αιώνα (και όχι μόνο) περιλαμβάνεται ασφαλώς ο Τέλλος Άγρας, ψευδώνυμο του παλικαριού από τους Γαργαλιάνους Ηλείας που αποφοίτησε από τη Σχολή Ευελπίδων, το 1901, ως ανθυπολοχαγός με το όνομα Τέλλης (Σαράντης) Αγαπηνός.
Τοποθετημένος στη Φρουρά Αθηνών σε ηλικία 21 ετών ένιωθε ασφυξία, ενώ επληροφορείτο τους αγώνες για τη Μακεδονία. Και ζήτησε παρακλητικά το «μεγάλο ρουσφέτι» από τον τότε διάδοχο Κωνσταντίνο, να τον βοηθήσει να μετατεθεί στα σύνορα.
Το αίτημά του ικανοποιήθηκε και ο Αγαπηνός βρέθηκε στον Τύρναβο. Εκεί η βοή των θηριωδιών των Βουλγάρων έφθανε ισχυρότερη και ο Αγαπηνός αντελήφθη ότι το καθήκον του προς την πατρίδα ήταν να περάσει στη Μακεδονία, όπου διεξήγετο ο αγώνας για την αντιμετώπιση των κομιτατζήδων της Βουλγαρίας που επεδίωκαν τον εκβουλγαρισμό της ελληνικής αυτής περιοχής, που βρισκόταν υπό τουρκική κατοχή.
Αν και νέος, ο Αγαπηνός πέτυχε να τοποθετηθεί αρχηγός αντάρτικου Σώματος που προετοίμασε για τον αγώνα ο Κωνσταντίνος Μαζαράκης-Αινιάν.
Το Σεπτέμβριο του 1906 το αντάρτικο Σώμα του Άγρα, που το αποτελούσαν 12 εύζωνοι, δύο ντόπιοι (Κάρτας και Χότζας) από το Βλάδοβο, ως οδηγοί και ο λοχίας Τυλιγάδης ως υπαρχηγός του Άγρα οδηγήθηκαν στη λίμνη των Γιαννιτσών.
Ο Βάλτος ήταν εκείνη την εποχή το επίκεντρο του Μακεδονικού Αγώνα γιατί εκεί είχαν βρει καταφύγιο οι Βούλγαροι κομιτατζήδες που είχαν κάνει κατοχή σε μερικές καλύβες ψαράδων, ιδιαίτερα στα δυτικά και αργότερα κατασκεύασαν και άλλες δικές τους. Από αυτό το ασφαλές ορμητήριο δυνάστευαν τα γύρω χωριά του κάμπου και έλεγχαν τους δρόμους.
Όταν έφτασε ο Αγρας στάθηκε στις μικρές καλύβες στα δυτικά της λίμνης. Ορμητικός και ριψοκίνδυνος όπως ήταν, άνοιγε μέσα στις καλαμιές της λίμνης δρόμους για τα μονόξυλα που οδηγούσαν κοντά στις εχθρικές καλύβες και έτσι έφθασε να πιάσει το παλιό πάτωμα της Κούγκας, που την οχύρωσε και τη χρησιμοποίησε για ορμητήριό του.
Η ζωή, όμως, στη λίμνη μέσα στην υγρασία και το διαπεραστικό ψύχος κλόνισε την υγεία του Άγρα, που προσβλήθηκε από ελονοσία. Το Νοέμβριο του 1906, ενώ επιχειρούσε να αιφνιδιάσει τους Βουλγάρους και να καταλάβει την κεντρική μεγάλη καλύβα τους, πληγώθηκε και με κόπο πείστηκε να σταλθεί στη Θεσσαλονίκη για θεραπεία.
Με την επιστροφή του στο Βάλτο έγινε φανερό ότι η υγεία του είχε επικίνδυνα κλονιστεί και γι’ αυτό αποφασίστηκε να σταλεί, αυτή τη φορά, στη Νάουσα για να νοσηλευθεί.
Στη Νάουσα ο Άγρας δέχθηκε πρόταση συνδιαλλαγής των Βουλγάρων και πίστεψε, ύστερα από τις διαβεβαιώσεις ντόπιων, πως μπορούσε να συννεννοηθεί μαζί τους. Η συνάντησή του με τους βεοβόδες Βάννι Ζλατάν και Γκεόργκι Κασάπτοε έγινε στη θέση Γκαβράν Κάμεν. Οι βοεβόδες έδειξαν προσποιητή χαρά και πέταξαν τα όπλα τους παρασύροντας τον Αγρα να τους μιμηθεί. Ακολούθησε συμπόσιο και συζήτηση, κατά την οποία ξαφνικά δύο κομιτατζήδες έπιασαν και έδεσαν τον Άγρα. Από τους έξι συντρόφους του κράτησαν τον Αντώνιο Μίγγα από τη Νάουσα. Δεμένους και ξυπόλητους τους περιέφεραν σε όλα τα χωριά της περιοχής υποχρέωνοντας τους κατοίκους να τους φτύνουν και να τους κτυπούν. Τέλος, τους οδήγησαν σε μια καρυδιά, μεταξύ των χωριών Τέχοβο και Βλάδοβο όπου και τους κρέμασαν (Ιούλ. 1097) από τους κλάδους μιας καρυδιάς.
Ο θάνατός του προκάλεσε ταραχή στους συναγωνιστές του και ταυτόχρονα επιθυμία να εκδικηθούν τον άδικο χαμό του. Κρεμασμένο το σώμα του Άγρα σ’ ένα μεγάλο κλαδί είχε καρφωμένο στο στήθος του ένα χαρτί με την κλασική ειδοποίηση πως «Ετσι θα τιμωρηθούν όλοι όσοι αντιστέκονται στη θέληση των Βουλγάρων» και με τις δύο υπογραφές: Κασάπτσε και Ζλατάν (...).
Κανένας επίσημος δεν ακολούθησε την κηδεία (...). Σιωπηλά, αφανέρωτα έπρεπε να τον θρηνήσουν — και να πάρουν εκδίκηση. Κρυφή ήταν η Οργάνωση, κρυφός ο Αγώνας, κρυφή η εκδίκηση και η τιμωρία.
Σιωπηλά, αφανέρωτα έθαψαν οι Βλαδοβίτες τον εθνικό ήρωα, τον θρυλικό καπεταν-Τέλλο Άγρα.
Τα σώματα των δύο ηρωικών Μακεδονομάχων τάφησαν έξω από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, στο χωριό Βλάδοβο (σήμερα ονομάζεται Άγρας).
Η δράση και ο μαρτυρικός θάνατος του καπετάν-Άγρα ενέπνευσαν την Πηνελόπη Δέλτα στο γνωστό μυθιστόρημά της «Τα μυστικά του Βάλτου».
ΜΕΛΕΤΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΔΩΣΑΤΕ ΑΜΕΣΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΝΤΑ ΚΟΣΜΟ, ΤΟ ΕΠΑΙΝΕΘΕΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ, ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΡΤΗ ΕΙΣ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΟΝ ΚΑΙ ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. ΜΟΝΟΝ ΕΝΑΣ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΟΗΤΟΣ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ, ΘΑ ΕΝΝΟΟΥΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. ================================== ΜΕΓΑΛΩΤΑΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ
thaumathaumatwv.blogspot.com ================================== Σημερα και λογω του επειγοντος Ομολογουμε την Μακεδονια μας Ελληνικη μονον, διοτι η Ιστορια της Μακεδονιας μας ειναι Μονον Ελληνικη, τα μνημεια της Μακεδονιας μας ειναι μονον Ελληνικα, η γραμματεια της Μακεδονιας μας ειναι μονον Ελληνικη, η γλωσσα της Μακεδονιας μας μονον Ελληνικη και οι Ηρωες Αγιοι, Οσιοι, Ομολογηται και Μαρτυρες της Μακεδονιας μας, ολοι Ελληνες.Το αιμα που εχει χυθει στη Μακεδονια μας ειναι Ελληνικο ΕΝΩ τα Σκοπια και οτι τα συναπαρτιζουν ειναι αποκλειστικως και μονον σλαυικα, ο λαος τους και η Ιστορια τους σλαυικη αρχομενη απο το 7ον αιωνα μ.Χ, ενω Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ με την ιστορια της αρχομενη ηδη απο τον 7ο πΧ αιωνα. Και το Συνταγμα μας επομενως επιτασσει καμμια παραδοση Ονοματος, Ορου, Ιστοριας, Γλωσσας, Εδαφων που να περιλαμβανη τον ορο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.
ΜΕΓΑΛΩΤΑΤΟΝ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ
thaumathaumatwv.blogspot.com
Εμεις θα συνεχισουμε να φωναζουμε με ολη τη δυναμη της ταπεινης μας ψυχης, με την Χαρι του Θεου του Αγιου, οτι η Μακεδονια μονον Ελλαδα μπορει να ειναι και οτι Ελλαδα χωρις Μακεδονια, δεν μπορει να υπαρχει, αφου και την Ελλαδα και τον Ελληνισμο ο Φιλιππος με τον Αλεξανδρο και τον Αριστοτελη-πνευματικο εγγονο του δικαιου Σωκρατη-εθεμελιωσαν και ο Αγιος Αποστολος Παυλος, ''διαβας εις Μακεδονιαν'', εις την ΠΙΣΤΙΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΝ,την περιεδεσε και την ασφαλισε ως Κηρυκας και Αποστολος του Θειου Λογου.
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΤΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ, ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ, ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ, κατασπαρτη με 6.000-εξι χιλιαδες-περιπου μνημεια αρχαιοτητες, μικρα και μεγαλα, πανω στα οποια αποτυπωνεται με εναργεια και σαφηνεια Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΜΗΤΡΑΛΟΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΑΛΟΙΑ ΠΡΟΔΟΤΗ ΕΧΘΡΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ, ΕΣΩΘΕΝ Η ΕΞΩΘΕΝ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΝ, ΕΝΤΟΣ Η ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΝ, ΟΤΙ Η ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΙΣ ΠΡΟΣΤΑΤΙΣ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΙΔΙΑ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΗΤΕΡΑ Η ΟΠΟΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΜΟΓΓΟΛΟΥ ΔΡΑΚΟΥ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΠΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙ ΑΚΟΜΗ (27-9-2018)
ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ ΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΠΑΡΑΓΓΕΛΩΜΕΝ...
ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ... ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΑ ΒΑΛΑΤΕ;;; ΔΕΝ ΛΥΠΟΥΜΕΘΑ... ΧΑΣΑΤΕ!!!
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΜΟΝΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ!!!
ΖΗΤΩ Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΚΑΤΩ Ο ΣΥΝΟΛΟΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΕΣΜΟΣ.
Τι σχεση εχει η Μακεδονια μας με τους Σλαυους; ΚΑΜΜΙΑ. Το ειπε καθαρα και ειλικρινα και ο Δημητρωφ, οτι ειναι σλαυοι, οτι η γλωσσα τους ειναι σλαυικη και οτι δεν εχουν καμμια απολυτως σχεση με την Ελλαδα και τον Ελληνισμο. Η χορεια των ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ ΕΛΛΛΗΝΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΟΙΣ ΗΜΕΤΕΡΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΑΓΙΩΝ, ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΩΝ ΟΥΚ ΕΣΤΙ ΑΡΙΘΜΟΣ, βοα και φωναζει οτι ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΙΣΟΝ ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΑΣ ΙΣΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΟ ΑΙΜΑ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ, Η ΓΛΩΣΣΑ, ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ, ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Παραγγελλουμε λοιπον στην νεα εποχη και την νεα ταξη πραγματων, κατω τα χερια απο την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ονειδος και αισχυνη εις τους δυσεβεις μητραλοιες και πατραλοιες της Πιστεως και της Πατριδος οι οποιοι προδιδουν την ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ και εντελουν αντιΧριστους και ανθΕλληνες τουρκους,βουλγαρους,σλαυους και αλβανους να ξυλοκοπουν εως βαθμου ανηκεστου βλαβης ΗΡΩΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΟΥΝ ΨΗΛΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ, προς τους οποιους δηλωνουμε οτι η ψυχη μας και η ζωη μας ειναι μαζι τους, κοντα τους και ουαι και αλοιμονο σε οσουν κτυπουν τους ομοΠιστους και ομοΕθνεις τους και σε εκεινους που τους εντελουν σχετικως. ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΟΜΟΓΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΚΑΙ ΒΟΩΜΕΝ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΗΜΩΝ: ΝΥΝ ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ Ο ΑΓΩΝ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ. ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΩΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΤΑ ΙΕΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ, ΜΕ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (Επιστολες Αγιου Αποστολου Παυλου προς Φιλιππισιους Β',ια και προς Εφεσιους Ε',κα). ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΛΥΤΡΩΘΟΥΜΕ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ, ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΧΘΡΟ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΟ. ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΝΑΣΥΣΤΑΘΟΥΜΕ ΩΣ ΝΕΟΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΣ ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΟΥ ΤΟΥ ΖΩΝΤΟΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΟΥΣ, ΕΝ ΦΟΒΩ ΚΑΙ ΤΡΟΜΩ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
ΟΤΑΝ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ (οι δυο μονοι πρωτοβουλως φεροντες ελληνικα ονοματα), ΕΦΕΡΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΑΝΕΦΩΝΗΣΕ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΤΟ:"ΝΥΝ ΕΔΟΞΑΣΘΗ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ" (κ.Ιωαννην ΙΒ',στ.20-23) και αλλαχου λεγει για τους Θεοκτονους, Θεοηλατους και Θεοστυγεις Ιουδαιους: "ΑΡΘΗΣΕΤΑΙ ΑΦ'ΥΜΩΝ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΔΟΘΗΣΕΤΑΙ ΕΘΝΕΙ (διαλαμβανων το Εθνος των Ελληνων) ΠΟΙΟΥΝΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΑΥΤΗΣ" κ.ΜΑΤΘΑΙΟΝ κεφ.ΚΑ' στ.μγ', η δε εκλογη των Ελληνων ως ΝΕΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΥ ΛΑΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ και ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ, θεμελιωνεται ηδη απο τους χρονους της ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ εις το Ιερωτατον Βιβλιον του ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ, κεφ.Ι', οπου ΑΥΤΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ συνεκπολεμει μετα του ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ, υπερ του Μεγαλου Αλεξανδρου και των Ελληνων,
-ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΣΤ' ΑΙΩΝ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ !!!-
ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΘΟΥΜΕ ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΣ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΙΝ ΤΟΥ ΜΟΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΙΣ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΜΑΣ. ΝΥΝ ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ Ο ΑΓΩΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ.Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. ΑΜΗΝ, ΑΛΗΘΩΣ.