Παρόμοιο δημοσίευμα έχε αναρτήσει και η Le Monde
Το γύρο του διαδικτύου έχει κάνει σήμερα απόσπασμα από δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας Liberation για την δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η στιγμή η δολοφονία του Έλληνα δημοσιογράφου παρατίθεται μαζί με τις περίεργες υποθέσεις Λιγνάδη – Φουρθιώτη, Λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ο Καραϊβάζ διερευνούσε και τις δύο αυτές υποθέσεις, κάνοντας μάλιστα σοβαρότατες αποκαλύψεις για σκοτεινές διασύνδεσης και των δύο προσώπων, λίγο πριν δολοφονηθεί.
Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι ο δημοσιογράφος είναι στο χώμα, ενώ τα άλλα δύο πρόσωπα που αναφέρονται στα ρεπορτάζ, έχουν αποφυλακιστεί και κυκλοφορούν ελεύθεροι.
Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου αμφισβήτησαν την πιστότητα του συγκεκριμένου δημοσιεύματος. Όμως, το δημοσίευμα της Liberation όχι μόνο είναι υπαρκτό και αναφέρει ακριβώς αυτά τα στοιχεία, αλλά υπάρχει και ένα αντίστοιχο δημοσίευμα της κορυφαίας γαλλικής εφημερίδας Le Monde, που είναι ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος. Το δεύτερο δημοσίευμα μάλιστα είναι προγενέστερο αυτού της Liberation, αλλά περιέργως δεν απασχόλησε τα ελληνικά ΜΜΕ.
Συγκεκριμένα το δημοσίευμα της Le Monde αναρτήθηκε 10 Απριλίου 2021, ενώ της Liberation δύο μέρες αργότερα, στις 12 Απριλίου του ίδιου έτους.
Η γαλλική Liberation αναφέρει στο συγκεκριμένο δημοσίευμα ότι ο Γιώργος Καραϊβάζ διερευνούσε θέματα που άγγιζαν στενά τη λειτουργία του κράτους στην Ελλάδα, όπως η υπόθεση Λιγνάδη
Το δημοσίευμα υπογράφει ο ανταποκριτής της εφημερίδας στην Αθήνα Fabien Perrier, αναφέρει ότι «ο Γιώργος Καραϊβάζ ο οποίος δολοφονήθηκε έξω από το σπίτι του στην Αθήνα την Παρασκευή, διερευνούσε αρκετές υποθέσεις που αφορούσαν μέλη του κυβερνώντος κόμματος και τα κυκλώματα της νύχτας. Ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε μια γρήγορη έρευνα». Έρευνα που φυσικά σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά, δεν έχει αποφέρει κανένα αποτέλεσμα.
Μεταξύ άλλων η Liberation σημειώνει ότι τα τελευταία θέματα που εξέτασε ο Καραϊβάζ «άγγιζαν στενά τη λειτουργία του κράτους στην Ελλάδα, όπως η υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη, η οποία για αρκετές εβδομάδες, υπονόμευσε το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, πολλά από τα μέλη του οποίου λέγεται, ότι διατηρούσαν προσωπικούς δεσμούς με τον άνδρα του θεάτρου, διορισμένου χωρίς διαφάνεια, έξι εβδομάδες μετά την εκλογική νίκη της ΝΔ».
Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, «για πολλούς παρατηρητές, ο Λιγνάδης είχε πολιτική προστασία, ενώ μία ημέρα πριν από τη δολοφονία του, ο Γιώργος Καραϊβάζ είχε προχωρήσει περισσότερο, ισχυριζόμενος στην τηλεόραση, ότι είχε δοθεί χρόνος στον Δημήτρη Λιγνάδη για να διαγράψει ουσιαστικά στοιχεία».
Δείτε το επίμαχο βίντεο που επιβεβαιώνει τα δημοσιεύματα των γαλλικών εφημερίδων:
Γίνεται επίσης αναφορά στην υπόθεση του Μένιου Φουρθιώτη, Με την Le Monde να αναφέρεται επίσης στην υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη και να υπενθυμίζει ότι ο δολοφονημένος δημοσιογράφος είχε ασχοληθεί εκτενώς με την υπόθεση του παρουσιαστή Φουρθιώτη, καθώς ήταν ο πρώτος που αποκάλυψε την αστυνομική φρουρά που σκανδαλωδώς διέθετε.
Το συμβόλαιο Φουρθιώτη και η μαρτυρία – φωτιά
Το εξαιρετικά περίεργο στην όλη υπόθεση, που θα μπορούσε φυσικά να είναι και μία σατανική σύμπτωση, είναι πως ο δημοσιογράφος βρίσκεται 2 μέτρα κάτω από το χώμα, ενώ τόσο ο Λιγνάδης όσο και ο Φουρθιώτης έχουν αφεθεί ελεύθεροι.
Ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης καταθέτοντας για την υπόθεση Φουρθιώτη αναφέρει ότι τρεις μέρες πριν την δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ είχε ενημερωθεί ότι υπήρχε συμβόλαιο θανάτου σε βάρος του αλλά και για έναν ακόμα δημοσιογράφο με περίεργο όνομα:
«Στις 9 Απριλίου 2021 δολοφονήθηκε από αγνώστους ο δημοσιογράφος Γιώργος Καραϊβάζ. Ήταν λογικό η εξέλιξη αυτή να με θορυβήσει γιατί μου είχε αφαιρεθεί τμήμα της αστυνομικής μου φρουράς από τον Ιούλιο του 2019. Παρότι είχαμε να κάνουμε με μία περίπτωση δολοφονίας δημοσιογράφου, δεν συνέδεσα την δολοφονία αυτή με όσα είχε εξιστορήσει ο άνθρωπος τον οποίο είχα συναντήσει στις 6 Απριλίου 2021 και μου είχε αναφέρει πως πρόκειται να εκτελεστεί συμβόλαιο εναντίον μου και σε βάρος ενός ακόμη δημοσιογράφου με περίεργο όνομα» ανέφερε.
Εγώ είτε έχουμε να κάνουμε με τρομακτικές συμπτώσεις, είτε με μία εφιαλτική πραγματικότητα η οποία δεν άπτεται μόνο του αισθήματος ασφάλειας των Ελλήνων, αλλά επηρεάζει το ίδιο το πολίτευμα.
1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021
29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021
24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021
Η ζωή είναι ένας απροσδιόριστης μορφής και τροχιάς κύκλος. Μέσω του Δημήτρη, γνώρισα κι έναν άλλο Δημήτρη και δια μέσω αυτών, γνώρισα πολύ καλά την παιδιάστικα αφελή μέχρι τότε προσέγγιση μου, στο πως λειτουργεί το σύστημα. Μεγαλοειχειρηματίες, πολιτικοί, δημοσιογραφικά μεγαλοστελέχη, αστυνομία, δικαιοσύνη, κακοποιοί. Περιπεπλεγμένοι σ’ ένα κύκλο δυναστείας και καταδυνάστευσης των αφελών ρομαντικών οδοιπόρων -κατά παράφραση του Ρουσσώ- που εν πολλοίς συγκροτούν το μεγάλο κοινωνικό στρώμα. Ένας κύκλος που όλοι γνωρίζουν όλους και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η κυκλοφορία και το ξέπλυμμα του μαύρου χρήματος. Έτσι είναι η ζωή, όπως πλέον την έμαθα και αδυνατούσα να δω, μέχρι που γνώρισα τους δύο Δημήτρηδες.
Έχει πλέον τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε υπό την οπτική που προαναφέραμε, εάν οι δολοφονίες τους είναι κοινότυπα ξεκαθαρίσματα λογαριασμών, ή θυσιάστηκαν στο βωμό μιας νέας τάξης πραγμάτων που έρχεται.
ΥΓ: Το κείμενο αποτελεί το δικό μου κατευόδιο στον Δημήτρη Καπέ. Αντίο φίλε.
του Γιώργου Καραϊβάζ.
Η διαμεσολάβηση σε συμβόλαιο θανάτου πρωτοκλασάτου αξιωματικού της ΕΛΑΣ
3 ΙΟΥΛΙΟΥ
Τέλος, να θυμίσουμε άλλη μία προφητική «απόφανση» του Δημήτρη Μάλαμα. «Αποχωρώ, πρώτον γιατί μεγάλωσαν τα παιδιά μου και δεύτερον επειδή στήνεται ένα νέο σύστημα». Το σύστημα με τη μία ή την άλλη μορφή, δυστυχώς για την υγιή εκδοχή της αστυνομίας ήταν, είναι και θα είναι πάντα εδώ.
Και πως να γίνει διαφορετικά, όταν αυτό το σύστημα κατευθύνει τη ροή του μαύρου χρήματος, την ξεπλένει κι εν τέλει κυβερνά».
του Γιώργου Καραϊβάζ.
σ.σ. Οταν εχεις Θεο, εχεις λαο, οταν εχεις λαο εχεις κρατος, οταν εχεις κρατος δικαιου και οχι παρακρατος, δεν εχεις εγκλημα.. οι αρχοντες ειναι παντοτε καλλιτεροι των αρχομενων.. και απο αυτο συναγαγετε τα συμπερασματα σας, για την εν γενει πνευματικη μας κατασταση...
Δίκη «Norman Atlantic»: Ένοχοι οι υπεύθυνοι της ΑΝΕΚ για την φονική φωτιά στην Αδριατική
Η δικαστική απόφαση εκδόθηκε συμπτωματικά ανήμερα της πυρκαγιάς στο πλοίο «Euroferry Olympia»
Συντάκτης: Newsroom
Ένοχοι κρίθηκαν σήμερα από το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Πειραιά οι τέσσερις υπεύθυνοι της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ για την φωτιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Norman Atlantic» τα Χριστούγεννα του 2014 ενώ έπλεε στην Αδριατική, καταδικάζοντας τους σε 5 έως 7 έτη φυλάκιση με αναστολή.
- Από τον Βασίλη Τζήμτσο
Το δικαστήριο είχε προγραμματίσει να εκδώσει σήμερα την απόφαση του, κατά διαβολική σύμπτωση λίγες ώρες μετά από τη νέα φωτιά σε επιβατηγό πλοίο, στο «Euroferry Olympia» σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Κέρκυρας.
Οι δικαστές (Ευαγγελία Πανταζή και Ιωάννα Μάμαλη) έκριναν ένοχους κατά πλειοψηφία τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΚ Γιάννη Βαρδινογιάννη, τον πρόεδρο της εταιρείας και πρώην Νομάρχη Γιώργο Κατσανεβάκη και τον υπεύθυνο για την φόρτωση του πλοίου για τα αδικήματα του εμπρησμού από αμέλεια, διατάραξη θαλασσίων συγκοινωνιών και τις ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή 9 επιβαινόντων, ενώ τους απήλλαξαν για δύο θανάτους, ενώ δεν έχουν υπολογιστεί στο κατηγορητήριο 18 αγνοούμενοι που δεν έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα.
Ένοχος κρίθηκε και ο λογιστής του πλοίου μόνο για το αδίκημα των ανθρωποκτονιών από αμέλεια κατά συρροή, ενώ αθώος κρίθηκε ομόφωνα ο λοστρόμος του «Norman Atlantic».
Στους τέσσερις καταδικασθέντες αναγνωρίστηκε μόνο το ελαφρυντικό του σύννομου βίου πριν την πράξη, ενώ απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία η αναγνώριση του ελαφρυντικού της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη που αιτήθηκε η υπεράσπιση τους.
Η πρόεδρος του δικαστηρίου Ερασμία Λιούλη μειοψήφησε, έχοντας την άποψη πως πρέπει να αθωωθούν και οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι.
Ας σημειωθεί πως η Εισαγγελέας της Έδρας Αρετή Σκαφίδα είχε προτείνει την περασμένη Παρασκευή στην αγόρευση της την απαλλαγή των πέντε υπευθύνων της ΑΝΕΚ, ρίχνοντας την ευθύνη στον Ιταλό πλοίαρχο ο οποίος δικάζεται από την ιταλική Δικαιοσύνη. Όμως το δικαστήριο είχε διαφορετική κρίση, καταδικάζοντας τους σε 18 μήνες για κάθε μια από τις τρεις πράξεις τους τρεις κατηγορούμενους και συνολική ποινή 84 μηνών και 72 μηνών για την μια πράξη για την οποία καταδικάστηκε ο τέταρτος κατηγορούμενος, με συνολική εκτιτέα ποινή για όλους τα 5 έτη φυλάκιση.
Οι συνήγοροι των κατηγορουμένων Πολυχρόνης Τσιρίδης και Χρήστος Βρούστης υπέβαλαν αίτημα αναστολής εκτέλεσης των ποινών, όπως προβλέπεται από τον Ποινικό Κώδικα. Το δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα αναστολής εκτέλεσης των ποινών των καταδικασθέντων.
Η… διαβολική σύμπτωση
Κλείνοντας τη διαδικασία η πρόεδρος του δικαστηρίου κυρία Λιούλη αναφέρθηκε και στη σημερινή φωτιά στο πλοίο «Euroferry Olympia», σχολιάζοντας: «Ήταν τραγική η σύμπτωση», για να απαντήσει ο συνήγορος υπεράσπισης των κατηγορουμένων Χρ. Βρούστης: «Αυτή τη φορά ο πλοίαρχος το πήγε στην Κέρκυρα και όχι στην Ιταλία»…
«Καμπάνες» και στο πρωτόδικο δικαστήριο
Το πρωτόδικο δικαστήριο είχε επιβάλει στον πρόεδρο και το διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΚ συνολική ποινή φυλάκισης 16 ετών στον καθένα, εκ των οποίων εκτιτέα τα πέντε έτη.
Στον υπεύθυνο της ΑΝΕΚ που επέβαινε στο πλοίο, επέβαλε ποινή φυλάκισης 14 ετών, ενώ σε δύο ναυτικούς υπεύθυνους στη φόρτωση επέβαλε ποινή 6 ετών και 5 ετών και 2 μηνών στον καθένα.
Υπενθυμίζεται πως η φωτιά ξέσπασε σε φορτηγό-ψυγείο στο γκαράζ του πλοίου που τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα έχοντας αναμμένη τη μηχανή του οχήματος, αν και απαγορεύεται κατά τη διάρκεια του πλου.
Όπως προέκυψε από την ακροαματική διαδικασία, οι υπεύθυνοι της ΑΝΕΚ γνώριζαν πως δεν λειτουργούσαν κάποιες από τις πρίζες του ναυλωμένου πλοίου με αποτέλεσμα οδηγοί φορτηγών-ψυγείων να ανάψουν τις μηχανές τους για να τροφοδοτήσουν με την αναγκαία ηλεκτρική ενέργεια τα ψυγεία τους για τη συντήρηση των εμπορευμάτων.
Ακολούθησαν σκηνές χάους με τους επιβάτες αλλά και ναυτικούς να προσπαθούν να εγκαταλείψουν το φλεγόμενο καράβι, ενώ τα μέλη του πληρώματος δεν ήταν στη θέση τους για την παροχή βοήθειας.
Αποτέλεσμα ήταν να πνιγούν ή να σκοτωθούν κατά την εγκατάλειψη συνολικά 11 επιβαίνοντες, ενώ δεν βρέθηκαν ποτέ 19 άνθρωποι που έπεσαν στη θάλασσα.
τα αναθεματα.. τοτε και τωρα..
παμε λιγο πιο παλαια..
ΤΟ ΚΑΤΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΑΝΑΘΕΜΑ...
«Κατά Ελευθερίου Βενιζέλου φυλακίσαντος αρχιερείς και επιβουλευθέντος την βασιλείαν και την πατρίδαν, ανάθεμα έστω».
«Για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που φυλάκισε επισκόπους και πρόδωσε το βασίλειο και τη χώρα του, ας είναι ανάθεμα».
12 Δεκεμβρίου 1916:
Η Ιερά Σύνοδος πήγε στο Πάρκο Άρεως για να καταραστεί τον Σατανά της πολιτικής ζωής, Ελευθέριο Βενιζέλο (μασόνο-βασιλιά-μαχητή, που εισήγαγε το Γρηγοριανό ημερολόγιο και το δημοκρατικό καθεστώς στην Ελλάδα το 1924* ). Εκεί κάθε διαδηλωτής πέταξε μια πέτρα και επανέλαβε την κατάρα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Θεόκλητου κατά του Βενιζέλου:«Για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που φυλάκισε τους αρχιερείς και πρόδωσε βασίλειο και πατρίδα, να είσαι ανάθεμα».
Εκεί που στέκεται τώρα το άγαλμα της Αθηνάς, κάθε επισκέπτης πετούσε μια πέτρα και επαναλάμβανε την κατάρα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Θεόκλητου.
«Κατά Ελευθερίου Βενιζέλου φυλακίσαντος αρχιερείς και επιβουλευθέντος την βασιλείαν και την πατρίδαν, ανάθεμα έστω».
Βέβαια, ο Βενιζέλος έχει αφοριστεί από την Εκκλησία στο παρελθόν.
Το 1903 φυλακίστηκε για 15 ημέρες στο φρούριο Ιντζεντίν μετά από καταδίκη για συκοφαντική δυσφήμιση, μετά από υπόθεση που άσκησε ο Μητροπολίτης Κρήτης Ευμένιος* , μοναρχικός και υποστηρικτής του πρίγκιπα Γεωργίου* .
С избухването на революцията през 1905 в Терисо* Митрополит Евмениус го отлъчва с думите: Отлъчен да бъде Елефтерий Венизелос от Всемогъщия Бог и проклет, и непростен, и НЕРАЗРЕШЕН посмъртно.
Αφωρισμένος είη ο Ελευθέριος Βενιζέλος παρά Θεού Παντοκράτορος και κατηραμένος και ασυγχώρητος και ΑΛΥΤΟΣ μετά θάνατον. Αι πέτραι και ο σίδηρος λυθήσονται αυτός δε ουδαμώς .κληρονομήσει την λέπραν του Γεδεών και την αγχόνην του Ιούδα. στένων είη και τρέμων έπί γής ως ο Κάιν και προκοπήν ου μη ίδη εφ΄δουλεύει, έχων και τας αράς των αγίων και θεοφόρων πατέρων ημών. Μηδείς εκκλησιάσει αυτόν ή αγιάσει ή θυμιάσει αντίδωρον δώ αυτώ ή ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΑΦΗ ή ΣΥΝΔΟΥΛΕΥΣΗ, ΧΑΡΕΤΗΣΗ ή μετά θάνατον θάψη.
“Ημείς οι υπογεγραμμένοι Μητροπολίται, εντολήν ελάβομεν παρά χιλιάδων εφέδρων και πολιτών να αναγνώσωμεν βαρύτατον αφορισμόν κατά του ενόχου ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ Ελ. Βενιζέλου, του προδώσαντος το έθνος μας εις τους Αγγλογάλλους του, ατίμως συνεννοηθέντος μετ’ αυτών ίνα στείλωσι την προχθεσινήν νόταν είς την Ελλάδα, μόνον και μόνον δια να πικρανθεί ο λατρευτός μας Βασιλεύς και εκβιασθή όπως καλέση επί την αρχήν τον ΠΟΥΛΗΜΕΝΩΝ ΣΕΝΕΓΑΛΕΖΟΝ ΤΡΑΓΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟΝ, τον ηθικόν αυτουργόν της πυρπολήσεως του Τατοΐου , τον ηθικόν αυτουργόν των βασάνων ας υπέστησαν οι ανδραγαθήσαντες αξιωματικοί μας εις χείρας του ανάνδρου Σαράιγ.
Κατ’ αυτού όθεν του ΠΡΟΔΟΤΟΥ Βενιζέλου ανεγνώσαμεν αφορισμόν όπως ενσκήψωσι:
ΤΑ ΕΞΑΝΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΩΒ !
ΤΟ ΚΗΤΟΣ ΤΟΥ ΙΩΝΑ !
Η ΛΕΠΡΑ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ !
Ο ΜΑΡΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ !
ΤΟ ΤΡΕΜΟΥΛΙΑΣΜΑ ΤΩΝ ΨΥΧΟΡΡΑΓΟΥΝΤΩΝ !
ΟΙ ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΙ ΚΑΤΑΡΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ .
ΤΑΣ ΙΔΙΑΣ ΑΡΑΣ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΣΩΝΕΝ ΚΑΙ ΚΑΤ ‘ ΕΚΕΙΝΩΝ , ΟΙΤΙΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΑΣ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΕΚΛΟΓΑΣ ΘΕΛΟΥΣΙ ΔΩΣΕΙ ΛΕΥΚΗΝ ΨΗΦΟΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟΝ ΠΡΟΔΟΤΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩΜΕΝ , ΟΠΩΣ ΜΑΡΑΘΩΣΙΝ ΟΙ ΟΦΘΑΛΜΟΙ ΚΑΙ ΚΩΦΑΘΩΣΙ ΤΑ ΩΤΑ .
ΓΕΝΟΙΤΟ .
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Η Στρατιωτική Ιππευτική Σχολή και δεξιά το ανάθεμα Βενιζέλου. Στο βάθος το κτήριο της Χαρτογραφικής Υπηρεσίας Στρατού (Αθήνα, Μάιος 1917).
Εκεί όλη η Εκκλησία, παπάδες, δεσποτάδες, όλη η Ιερά Σύνοδος με επικεφαλής τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών Θεόκλητο είχε καλέσει τον λαό με προκήρυξη να προσέλθει στις 3μ.μ. να «αναθεματίσει τον τρισκατάρατο, προδότη Βενιζέλο». Η προκήρυξη αυτή έλεγε επιπλέον «όλοι ανεξαιρέτως, νέοι, γέροντες, άντρες γυναίκες και παιδιά ρίψατε ανά ένα λίθον αναθέματος κατά του μυσαρού προδότου και δολοφόνου της πατρίδος και του βασιλέως μας».
Ηταν συγκεντρωμένοι μπροστά σε έναν μεγάλο λάκκο,στο κέντρο του οποίου δέσποζε το ομοίωμα του Βενιζέλου όπου στην κορυφή του στεκόταν ένα κρανίο ταύρου.Μόλις ειπώθηκε το ανάθεμα οι πιστοί άρχισαν να πετούν στον λάκκο κομμάτια μαρμάρων και πέτρες, επαναλαμβάνοντας τα λόγια όσο διαρκούσε ο λιθοβολισμός,ώσπου ένας τεράστιος σωρός από πέτρες σχηματίστηκε.
Βέβαια και στο παρελθόν είχε αφοριστεί από την εκκλησία ο Βενιζέλος.
Την περίοδο της Κρητικής Πολιτείας (1903) είχε φυλακιστεί για 15 ημέρες στο φρουρίου Ιντζεδίν μετά από καταδίκη του για εξύβριση, έπειτα από μήνυση που του υπέβαλλε ο μητροπολίτης Κρήτης Ευμένιος που ήταν οπαδός του πρίγκιπα Γεωργίου.
Με την κήρυξη της επανάστασης του Θέρισου ο μητροπολίτης Ευμένιος τον αφόρισε με τις φράσεις: Αφωρισμένος είη ο Ελευθέριος Βενιζέλος παρά Θεού Παντοκράτορος και κατηραμένος και ασυγχώρητος και ΑΛΥΤΟΣ μετά θάνατον. Αι πέτραι και ο σίδηρος λυθήσονται αυτός δε ουδαμώς .κληρονομήσει την λέπραν του Γεδεών και την αγχόνην του Ιούδα. στένων είη και τρέμων έπί γής ως ο Κάιν και προκοπήν ου μη ίδη εφ΄δουλεύει, έχων και τας αράς των αγίων και θεοφόρων πατέρων ημών. Μηδείς εκκλησιάσει αυτόν ή αγιάσει ή θυμιάσει αντίδωρον δώ αυτώ ή ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΑΦΗ ή ΣΥΝΔΟΥΛΕΥΣΗ, ΧΑΡΕΤΗΣΗ ή μετά θάνατον θάψη.
Ο Βενιζέλος άναψε.
-„Όχι, βέβαια, κυρία Μπενάκη, δε θα το κάνω αυτό ποτέ!“, αναφώνησε. „Το ανάθεμα θα μείνει, και κάτω από το ανάθεμα θα νικήσομε, θα ελευθερώσομε τη Μακεδονία και θα τσακίσομε τους Βουλγάρους. Όχι μόνο δε θα ζητήσω να σηκωθεί το ανάθεμα, αλλά και θα μείνουν οι πέτρες εκεί που έπεσαν στοίβα, να ξέρει και να θυμάται ο κοσμάκης πως είμαι αναθεματισμένος, και όμως πως η νίκη θα είναι δική μας…“
Κάποιος είπε: „Δε θα μείνουν πολύ οι πέτρες! Ήδη μίκρανε η στοίβα, και κάθε νύχτα μικραίνει…“
Ο Βενιζέλος έβγαλε τις φωνές.
-„Δεν εννοώ να γίνει αυτό!“, αναφώνησε. „Δε θέλω να χαθεί η απόδειξη αυτή του αναθέματος! Θα βάλω φύλακες! Εννοώ να μείνουν οι πέτρες όπως είναι, να τις βλέπουν κάθε μέρα οι περαστικοί και να ξέρουν τι ανόητα, τι μάταια πράγματα που είναι οι κατάρες της εκκλησίας!“
εγγυτερον σχετικον..
Ο Αμβρόσιος λέει πως ο Θεός επικύρωσε τον αφορισμό των Μητσοτάκη, Κεραμέως, Χαρδαλιά
Επικυρωμένος από τον Θεό είναι ο αφορισμός που επέβαλε ο Αμβρόσιος στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά.
Αυτό τουλάχιστον πιστεύει ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, σύμφωνα με το τελευταίο κείμενο που ανέβασε στο προσωπικό του blog.
Σε αυτό λοιπόν αναφέρει και τους δύο λόγους που θεωρεί οτι αυτό έχει συμβεί που είναι ένας ασκητής και ένα κείμενο που έγραψε ο Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Κυριαζόπουλος.
«Θα μας επιτρέψετε, αγαπητοί μου αναγνώστες, να αναφερθούμε για μια ακόμη φορά στο θέμα του επιβληθέντος Αφορισμού και να κλείσουμε πλέον το θέμα αυτό.
Ο Πανάγαθος Θεός ευδόκησε να επικυρώσει τον Αφορισμό με δύο τρόπους:
α) Ένας χαριτωμένος από τον Θεό ασκητής εδήλωσεν, ότι "ο Αφορισμός του Πρωθυπουργού και των δύο Υπουργών έγινε αποδεκτός από τον Ουρανό. 'Ηταν δίκαιος! Δίκαιος, και ο Ουρανός τον αποδέχθηκε....", καθώς σημειώνει ο κ. Διονύσιος Μακρής (βλ. Στύλος Ορθοδοξίας, αριθμ. φ. 222/ Ιούνιος 2020, σελ.3. Επομένως αυτό είναι μήνυμα εξ Ουρανού! Τα συμπεράσματα δικά σας.
β) Υπάρχει όμως και ένα ακόμη μήνυμα "εξ ανθρώπων", το οποίον και αποτελεί την χαριστική βολή πρός όλους εκείνους, οι οποίοι έσπευσαν να δηλώσουν ότι ο Αφορισμός είναι "ανίσχυρος και ανυπόστατος"!
Πρόκειται για μια επιστημονική πραγματεία, την οποία συνέγραψε και δημοσιοποίησε ο άγνωστος εις ημάς Ελλογιμώτατος κ. Κωνσταντίνος Κυριαζόπουλος, Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο ευλογημένος αυτός άνθρωπος, με δική του πρωτοβουλία, συνέγραψε και εδημοσίευσε μια επιστημονική πραγματεία με θέμα: "Είναι έγκυρος ο αφορισμός του Αμβρόσιου κατά Μητσοτάκη, Κεραμέως και Χαρδιαλιά;". Η επιστημονική αυτή πραγματεία αρχικώς δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα "pentapostagma", από την οποίαν και την δανειζόμεθα σήμερα, ακολούθως δε και στη ηλεκτρονική εφημερίδα "romfea.gr", Σας την προσφέρουμε ακέραιη παρακάτω.
Η επιστημονική αυτή πραγματεία, λοιπόν, αποτελεί, όπως προαναφέραμε, την χαριστική βολή πρoς όλους εκείνους, οι οποίοι έσπευσαν να δηλώσουν, ότι ο Αφορισμός είναι "ανίσχυρος καί ανυπόστατος" (βλ. Ανακοίνωση της Ι.Σ.), προσέτι δέ προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομον και Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέαν. Σας παραθέτουμε, λοιπόν, στην αρχή του παρόντος Σημειώματος το τελικό πόρισμα της επιστημονικής αυτής πραγματείας, ακολούθως δε και ολόκληρο το κείμενο. Πριν κλείσουμε το παρόν Σημείωμα θα θέλαμε να εκφράσουμε δημοσίως την βαθύτατη ευγνωμοσύνη μας προς τον Ελλογιμώτατο κ. Κυριαζόπουλο για την μεγάλην προς ημάς ευεργεσίαν του! Ο Πανάγαθος Θεός τον ενέπνευσε και τον χρησιμοποίησε ως Όργανον της Θείας Χάριτος καί ως Φωνήν εκ του Ουρανού για να δώσει μια αποστομωτική απάντηση προς εκείνους, οι οποίοι μας κατέκριναν για την πράξη μας. Αδελφοί μου, "ει ο Θεός μεθ' ήμών, ουδείς καθ' ημών!"
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΑΡΘΡΟΥ
Η ορθή απάντηση στο κεντρικό ερώτημα του θέματος του παρόντος άρθρου είναι η ακόλουθη:
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος επέβαλε έγκυρο – κατά την εσωτερική ή κανονική έννομη τάξη της Εκκλησίας - αφορισμό στην Υπουργό Παιδείας – Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Νίκο Χαρδαλιά, για τους ακόλουθους λόγους:
1 - Ο αφορισμός αυτός είχε ήδη επιβληθεί και αυτοδικαίως, δηλαδή δυνάμει της Αγίας Γραφής (Θεάνθρωπος Χριστός: Ματθ. 12, 32. Απόστολος Παύλος: Γαλ. 1, 6-8), πριν την τυπική επιβολή του από τον αφορίσαντα Μητροπολίτη, διότι αφορά την αμφισβήτηση της θείας φύσης του Θεανθρώπου μέσω αθεϊας.
2 – Η αντίθεση του συγκεκριμένου αφορισμού στο άρθρο 4 γραμμ. θ) σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζεται από την κρατική έννομη τάξη, αλλά η ισχύς του παραμένει αναλλοίωτη στην εσωτερική ή κανονική έννομη τάξη της Εκκλησίας, την οποία κυρίως και πρωτίστως ενδιαφέρει.
3 – Η αιτία του αφορισμού είναι δίκαιη, διότι αφορά την αμφισβήτηση της θείας φύσης του Θεάνθρωπου Χριστού, η οποία αμφισβήτηση είναι διαφορετική για την κα Κεραμέως και διαφορετική για τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Χαρδαλιά, κατά το υποκεφάλαιο 3.1. του παρόντος άρθρου.
4 – Ο αφορισμός αυτός δεν είναι καταχρηστικός, επειδή δεν είναι πολιτικός, έστω και αν αφορά πολιτικά και μάλιστα κυβερνητικά στελέχη.
5 – Επειδή ο εν λόγω αφορισμός έχει επιβληθεί για θέματα πίστης, δηλαδή αμφισβήτησης της θείας φύσης του Θεανθρώπου, εγκύρως και κανονικώς επιβλήθηκε από τον εφησυχάζοντα Μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο.
6 – Πρόκειται για μεγάλο αφορισμό, δηλαδή για στέρηση της θείας κοινωνίας και της εκκλησιαστικής κοινωνίας σε δημόσιο επίπεδο (forum externum) και όχι στο χώρο της συνείδησης (forum internum).
7 – Όλοι οι Επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά και των λοιπών Αυτοκέφαλων Ορθόδοξων Εκκλησιών δεσμεύονται από την επιβολή του υπόψη αφορισμού μέχρι της λύσεώς του από τον αφορίσαντα Μητροπολίτη και ως εκ τούτου υποχρεούνται, δυνάμει του 5ου κανόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, να μην μεταδίδουν τη θεία κοινωνία και να μην δέχονται σε δημόσια εκκλησιαστική κοινωνία τους αφορισθέντες.
8 – Οι αφορισθέντες έχουν δικαίωμα προσφυγής στη Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, αν ισχυρίζονται ότι ο αφορισμός τους ήταν άδικος (δηλαδή χωρίς κανονική αιτία), κατά τον 5ο κανόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.
9 – Εξουσία λύσης του ως άνω αφορισμού έχει μόνον ο αφορίσας Μητροπολίτης, κανένας άλλος Μητροπολίτης, ούτε η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ούτε Οικουμενική Σύνοδος.
10 – Η λύση του ανωτέρω αφορισμού μπορεί να γίνει από τον αφορίσαντα Μητροπολίτη με την ανάγνωση της συγχωρητικής ευχής, ύστερα από την αποδοχή από τον εν λόγω Μητροπολίτη της ειλικρινούς μετάνοιας των αφορισθέντων. Βεβαίως, επί αποβιωσάντων, υπάρχουν και οι συγχωρητικές ευχές «εις πάσαν Αράν, και Αφορισμόν, εις Τεθνεώτα, αναγινωσκόμεναι παρά Αρχιερέως, ή εξ ανάγκης, παρά Πνευματικού Πατρός, ει ου πάρεστιν Αρχιερεύς» (εκδ. Αστέρος, σελ. 226-228). Αλλά η λύση του αφορισμού, στην περίπτωση των αποβιωσάντων, επαφίεται αποκλειστικά στο έλεος του Αγίου Τριαδικού Θεού».
παμε λιγο παλαιοτερα τωρα...